דברים שהמותג שלנו עושה בלי שנרגיש

לעיתים קרובות אנחנו נתקלים בדבר הזה שנקרא "מותג". לרוב זה מיד מתקשר אצלנו לחברות גדולות ומוכרות שמשקיעות כסף רב ביצירה של המותגים שלהם ובתחזוקתם. אבל למעשה גם לעסק קטן יש צורך, בדיוק כמוהן, להיות מותג.
בהגדרה מותג הוא סמל, שם, עיצוב או צירוף של אלה. המותג מאפשר לצרכנים לזהות את המוצר או השירות המוצעים לו ולבדל אותם מהצעותיהם של המתחרים. 

מותג הוא מוצר או שירות עם תג המסמן אותו בדרך כלשהי, ברורה וניתן לזיהוי והבחנה. מרגע שהוספנו את התג הזה, הצרכן יכול לזהות את הדבר המוכר לו והוא יכול לעמוד על ההבדלים בין מוצר זה למוצרים או שירותים אחרים.

המותג מהווה מעין הבטחה של תועלות, תכונות מסויימות ושירותים שיקבל הצרכן אם ירכוש את המוצר. הצרכן מסתמך על שם המותג כבסיסי לקביעת הערך שלו, וכך קורה שהמותג בעצם מבטיח את איכות המוצר.

על פי רוב, הצרכן לא יודע להגדיר למה הוא רוכש מותג זה או אחר, אבל באופן תת-הכרתי המותג ממלא עבורו חמישה תפקידים עיקריים אשר חשוב להבין אותם לעומק עם את/ה בעל/ת עסק:
זהות ואופי, פיתוח נאמנות, הבטחת איכות וקנייה יעילה, אין משמעות למקום בו מתבצעת הרכישה ואחרון חביב – המותג כסמל סטאטוס.
על כל אחד מנושאים אלו בפעם הבאה.
בינתיים תהיו טובים – תהיו ממותגים.